fdb – Forschungsdatenbank der Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder)

Multimodal

Professor
Prof. Dr. Cornelia Müller: Professur für Sprachgebrauch und Multimodale Kommunikation
  (Aktuelle) Forschungsschwerpunkte   Übergreifende Themen Multimodale und multimediale Formen des Sprachgebrauchs Verkörperung und Erfahrung als Grundlagen dynamischer Bede
Artikel (Sammelband)
Jana Bressem, Silva Ladewig & Cornelia Müller: Ways of expressing action in multimodal narrations - The semiotic complexity of character viewpoint depictions
In: Anika Hübl, Markus Steinbach (Hg.): Linguistic Foundations of Narration in Spoken and Sign Languages. s.l.: Benjamins 2018, S. 223-250
Artikel (Sammelband)
Jana Bressem, Silva Ladewig Cornelia Müller: Ways of expressing action in multimodal narrations - The semiotic complexity of character viewpoint depictions
In: Anika Hübe, Markus Steinbach (Hg.): Linguistic Foundations of Narration in Spoken and Sign Languages. s.l.: Benjamins 2018, S. 223-250
Forschungsprojekt
Dr. Silva Ladewig: Cyclic Gesture
Laufzeit: 06/2017
Online article
Cornelia Müller, Dr. Jana Bressem: The “Negative-Assessment-Construction” – A multimodal pattern based on a recurrent gesture?
Linguistics Vanguard A Multimodal Journal for the Language Sciences, Special issue: Towards a multimodal construction grammar, 2017
Vortrag
Lena Hotze: Multimodal constructions during preschool years.
Mapping Multimodal Dialogue (MaMuD 4) Multimodality: Intersubjectivity – Embodiment. Frankfurt (Oder). 2017.
Vortrag
Silva Ladewig: Multimodale Bedeutungskonstitution: Wie Geste und Rede zusammenwirken.
6. Arbeitstagung der AG Kasuistik. Halle-Wittenberg. 2017.
Vortrag
Dorothea Horst: The embodied and multimodal dynamics of metaphor in campaign commercials.
International Conference on Multimodal Communication (ICMC). Osnabrück. 2017.
Vortrag
Lena Hotze: Filling a research gap – Multimodal constructions in preschool children.
International Society for Gesture Studies (ISGS) Gesture – Creativity – Multimodality. Université Sorbonne Nouvelle, Paris. 2016.
Vortrag
Lena Hotze: Das Füllen einer Forschungslücke – Multimodale Konstruktionen bei Vorschulkindern.
Deutsche Gesellschaft für Kognitive Linguistik (DGKL) - Cognitive approaches to interaction and language attitudes. Universität Duisburg-Essen. 2016.

Seiten